Nie uzywam filtru SPF - bo chce sie opalic

poniedziałek, 16 czerwca 2014


Jak wiecie przez wiekszosc czasu mojego zycia mieszkalam pod warszawa, ktora jest oddalona o kilkadziesiat kilometrow od nadmorskich plaz. 
Od jakiegos czasu mieszkam w regionie wysypanym malymi plazami, a najblizsza znajduje sie 30 km od mojego miesca zamieszkania.
Chyba nie musze wam dodawac, ze plaze chetnie odwiedzam w wolnych chwilach.
Ale wyjscie na plaze i kilku godzinne plazowanie wiaze sie z uzyciem filtra ochronnego. 
Ostatnio wiele blogerek, vlogerek przedstawia produkty wlasnie ochronne, ale czy ktos zastanawial sie nad glebszym wejsciem w temat niz numerki na butelkach SPF 15, 25, 50...? 

1. Wiekszosc z nas mysli, ze uzycie filtra sprawi,ze nie opalimy sie i bedziemy cale lato chodzic z blada skora posrod ludzi pieknie brozowych po kapieli slonecznej. 
Uzycie filtra ochronnego jak sama nazwa wskazuje ma na celu ochronic nasza skore przed silnymi promieniowanimi. 
2. Niechcesz uzywac filtra bo chcesz byc piekniejsza, opalona ?
Bez uzycia filtra ochoronnego moze czekac Cie :
* zmarszczki,
* nierowna pigmentacja skory,
*popekane naczynka,
*nowotwor.
Zastanow sie czy chcesz wygladac tylko teraz pieknie, czy teraz i w przyszlosci takze. Gleboko poglebione zmarszczki, a takze ciemne plamy od opalania sie be filtra nie sa latwe i tanie do usuniecia... buteleczka ochronny na okres wakacji nie obciazy Twojego budzetu. 

3. Warto takze wspomniec o uzyciu filtra po zakoczeniu plywania, wytarciu sie optymalny czas to uzycie co 2godziny.
Numerki, ktore znajduja sie na opakowaniu to informacja o czasie dzialania produktu - SPF 5 mozemy pomnozyc razy 15 minut co nam daje 75 minut bez niebezpiecznego popazenia skory. Pamietaj, ze nic nie tpozostaje na skorze wiecznie, filtr rowniez sie sciera. 

4. Jezeli przebywasz w miescie- ten temat takze Cie dotyczny powinnas zadbac o filtr o mniejszej wartosci SPF, ktory takze bedzie Cie chronil w warynkach miejsckich. Takim rozwiazaniem moze byc krem BB z filtrem. 

5. Kilka informacji dodatkowych :
* Jezeli uzylas filtru to nie straraj sie matowic pudrem, mozesz go zetrzec i pozbys sie rownoczenie ochrony na ktorej Ci zalezalo,
* nie opalaj zmian potrodzikowych moze to uszkodzic nieodwracalnie skore, 
* dbaj o nakrycie glowy i ochronie oczu - te czesci ciala z pewnoscia jeszcze Ci sie przydadza w przyszlym zyciu wiec pamietaj aby odpowiednio je chronic, 
* przebywajac na sloncu spozywaj duza ilosc plynow, najlepiej wody aby Twoj organizm nie mial ubytkow, ktore moge doprowadzic do zlego samopoczucia. 

26 komentarzy

  1. uważaj bo opalisz się w zebrę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. ja się nie opalam, jestem strasznie blada. Nie mam po prostu czasu spokojnie poleżeć.

      Usuń
  3. Ja zawsze po opalaniu mam przebarwienia, z czego nie jestem zadowolona :/ Dlatego wolę się nie opalać :)
    Zapraszam ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. W słoneczne dni zawsze używam filtra :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie mam nic przeciwko ani opaleniźnie, ani byciu bladą :) Ale fakt faktem, często zdarza mi się zapominać o filtrze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tam jak zawsze się opalam jestem czerwona jak burak :D

    Dodasz komentarz? Będzie mi bardzo miło. :)
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. JA tam za słońcem tak mocno nie przepadam ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Dear, randomly found your blog and I’d like to say that you have amazing design, beautiful photos and interesting posts! I’m also impressed by your style! Everything is magnificent!

    would you like to follow each other?
    will be happy to see you in my blog)

    www.dianacloudlet.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Leżenie plackiem na plaży to nie dla mnie :D Dzięki za kilka ciekawostek co do opalania :)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja nigdy nie używam filtra.. może dlatego, że częściej chowam się do cienia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. używam balsamu do opalania,ale muszę zaopatrzyć się też w filtr. ;)
    dodałam Cię na instagrama :3


    http://foreveryoungxdo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja uzywam bronzujacego kremu do opalania :) Ten krem chroni przed sloncem, ale tez troche nadaje blysk skórze i ja przyciemnia. polecam :)
    Obserwuje, wpadnij do mnie - gabriela-favourite-things.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. ciekawy post :) ja używam spf tylko gdy zaczynam odczuwać poparzenia ;)


    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. dwa lata temu używałam filtra 90 bodajże i normalnie się opalałam, chodzi mi o skórę, że była brązowa :)

    http://coeursdefoxes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. popieram! :D
    ja nie mam zamiaru sie opalać zeby przez miesiąc pobyć brązowa, a później mieć wielkie zmary lub mieć nowotwór...

    OdpowiedzUsuń
  16. ja sie nie opalam, bo opalam się w kolor zgniłej zieleni ewentualnie buraczków ._.

    OdpowiedzUsuń
  17. Tez do plazy mam blisko :) A filtrow uzywam tylko do twarzy, bo nogi, czy rece mam biale :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Ostatnio przed wyjściem z domu cały czas smaruję się filtrem. Dodatkowo mam też BB z filtrem i krem koloryzujący. :)
    Śliczne fotki. *_*

    OdpowiedzUsuń
  19. lepiej go uzyc zeby sie nie sparzyc c:
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam sie opalać :)

    Zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jak skomentujesz :3
    http://kwiatowy-urok.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziekuje za komentarz.

© bez x pomyslu. Design by FCD.