czy WIESZ, ze ?

sobota, 31 sierpnia 2013

Celem kazdego turysty w Paryzu jest Wieza Eiffla ale czy turysci wiedza cos o niej poza tym ze jest najbardziej znana atrakcja turystyczna w tym miescie ?

  • jej wysokosc to 324 m, ktora zmienia sie o 18 cm w zaleznosci od ciepla i pod wplywem wiatru kolysze sie na 6-7 cm,
  • Wieza zostala zbudowana na paryska Wystawe Swiatowa w 1889 roku i po 20 latach mialabyc ROZEBRANA ( to co by bylo atrakcja paryza hellool ?). Nie dopuscil do tego jej konstruktor Gustaw Eiffel,





    Ostatni punkt, ktory mnie bardzo zaciekawil kiedy bylam pod wierza -napisy na wiezy.

  • Na wiezy jest 70 nazwisk naukowcow, inzynierow i przemyslowcow. Sa to sami mezczyzni i tylko dwoch nie jest pochodzenia francuskiego

     

21 komentarzy

  1. Super fakty, Bardzo fajny post!:)

    http://freshisyummy.blogspot.com/2013/08/wrecking-ball.html

    OdpowiedzUsuń
  2. O tych faktach nie wiedziałam, marzę o tym by pojechać do Paryża <3
    Świetny blog, napewno będe częściej tutaj zaglądać :))

    www.ollson.blogspot.com - zapraszam ; *

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy post ;**

    ania-aniaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie bardzo ciekawe fakty ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. O tych faktach nie wiedziałam :)

    Proszę, kliknij w banner lub link Sheinside na moim blogu. To dla mnie bardzo ważne.
    porcelain-butterflies.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. śliczna stylizacja chciałabym taką spudniczkę. Zapraszam:http://follower-of-fashion.blogspot.com/ Proszę o obserwowanie bloga i komentarze

    OdpowiedzUsuń
  7. wiedziałam tylko, że jej wysokość się zmienia (w końcu jest z metalu), ale żeby się kołysała pod wpływem wiatru :D wow

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawe fakty :D Nigdy nie miałam okazji pojechać do Paryża. mam nadzieję, ze wkrótce uda mi się go zobaczyć...

    for-her-and-him.blogspot.com
    Zapraszam serdecznie, będziemy wdzięczni za każdy komentarz czy obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo ładny blog :)
    obserwujemy?
    http://lookofheaven.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Totalnie nie miałam pojęcia o tych wszystkich faktach - wow! super!
    pozdrawiam i zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurcze, akurat tych faktów o wieży Eiffla nie wiedziałam!:P
    Ściskam, Fashion Camille ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe informacje!!
    Możesz robić kolejne posty tego typu;)

    OdpowiedzUsuń
  13. wiedziałam tylko to ostatnie, bo moja przewodniczka po Paryżu niezbyt ciekawie opowiadała i nie chciało mi się jej słuchać haha :D

    OdpowiedzUsuń
  14. fajny pomysł na posta :)
    http://kamilowelove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. tak naprawdę mało wiem o wierzy eiflla <3
    Obserwuejmy?
    http://mikilove47582.blogspot.com/
    http://instagram.com/miki4758

    OdpowiedzUsuń
  16. Niesamowite! :) Nigdy nie widziałam wierzy z bliska, ale fajnie się czegoś o niej dowiedzieć :)

    Chcesz wygrać swój portret bądź bliskiej osoby? Zapraszam Cię na konkurs z okazji drugich urodzin mojego bloga. ;) Zasady banalne a nagroda wykonana przez artystę. :) Pozdrawiam, miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę się tam kiedyś wybrać!: D

    OdpowiedzUsuń
  18. chciałabym zobaczyć na żywo :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Boska! ;)
    Mam nadzieje ją kiedyś zobaczyć na żywo! ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziekuje za komentarz.

© bez x pomyslu. Design by FCD.